10 Ocak 2013 Perşembe

İki Secde Arası Dua




Peygamber Efendimiz (sav), iki secde arasında "secdede durduğu kadar" bekler, çeşitli dualar okurdu. Eğer namaz kılan bir mü'min, iki secde arasında Peygamber Efendimiz'in (sav) okuduğu dualardan hiç değilse birini okursa, hem sünnete uymuş, hem de iki secde arasında dua okuyarak beklediği için vacibi yerine getirmiş olur.

"İki secde arasında sübhanellah diyecek kadar durmak" ifadesini herkes tam anlayamıyor. Herhangi bir şey okumadığı için o iki saniyelik bekleme süresini ölçemiyor. Hatta iki secde arasında "sübhanellah" diyenler bile var. Bu yüzden ilmihal kitaplarımızda bu süre, "bir nefes alıp verecek kadar" diye anlatılmış. Oysa iki secde arasındaki duayı okuyan kimse bu tür tereddütlerden ve yanlış anlamalardan kurtulur.

Peygamber Efendimizin (sav) iki secde arasında okuduğu dualardan ikisi şöyledir:
1. "Rabbiğfirlî rabbiğfirlî" Rabb'im beni mağfiret et, Rabb'im beni bağışla.
2. "Allahümma'ğfirlî, verhamnî ve âfinî, vehdinî, verzuknî, vecburnî, verfa'nî."
Allah'ım, beni bağışla, bana merhamet eyle, bana afiyet ver, bana hidayet ihsan et, beni rızıklandır, benim eksiğimi-gediğimi gider ve beni yücelt. Zaman bakımından müsait olmayan kimseler, bu duanın "Alla-hümma'ğfirlî verhamnî" şeklindeki baş kısmını da okuyabilirler.

pdf olarak indir (A6 kağıdına ayarlı, yazıcınızın modeline bağlı olarak ölçeklendirme yapmanız gerekebilir)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder